Leesvoer... Een duik in mijn boekenkast


Een beetje regen houdt me niet tegen om mijn wandelschoenen aan te trekken, maar soms is het toch een beetje van het goede te veel. Een klein ommetje met een paraplu zie ik dan nog wel zitten, maar het langere wandelwerk laat ik dan even voor wat het is. 
Zo'n verregende dag is dan wel ideaal om met mijn neus een paar uurtjes in de reisboeken te duiken. Van puur informatief tot de echte reisroman, ze kunnen me allemaal bekoren. Had ik al verteld dat ik naast verslaafd aan het buitenleven ook een serieuze boekenwurm ben 😄 Op die manier maak ik alvast plannen of reis naar oorden waar ik zelf misschien nooit geraak.

Ik bespaar je mijn lange lijst van "echte" reisgidsen (zoals die van Trotter, Lonely Planet, Capitool, ANWB, Michelin Groene Reisgidsen,...), maar onderstaande ideetjes zijn eerder om bij weg te dromen of om je geplande trip vooraf (of nadien) een extra toets te geven.

Een greep uit mijn "archief"... Allemaal van A tot Z uitgelezen en goedgekeurd! Ik heb geprobeerd ze een beetje te rangschikken, maar de lijn tussen informatief en reisroman is dikwijls heel dun. 

Eropuit in eigen land




Iets verder weg











Reisromans












Inspirerend




Alvast veel leesplezier!

© 2021 Bouncing Kate - Alle rechten zijn voorbehouden.




Reacties

Populaire posts