Gedachtenscharrel... Mijn ultieme klein gelukske


Beautiful sunsets need cloudy skies
- Paulo Coelho -

Als er één plek is waar ik me altijd goed voel, waar ik "thuiskom", dan is dat het strand. Niet om er als een sardientje te liggen grillen, maar om er te wandelen langs de waterlijn of om gewoon te staren naar het rollen van de golven. 
Het licht aan eender welke kust is zo verschillend van dat in het binnenland, zachter en harder tegelijk. In elk seizoen anders, maar steeds weer fascinerend. Geen wonder dat vele kunstenaars zich lieten inspireren door dit wonderlijke kleurenpalet.

Wil je me echter euforisch krijgen, dan hoef je maar te wachten tot de zon besluit om aan de einder te verdwijnen. 

Tijdens dit moment van de dag trekt Moeder Natuur al haar kleurregisters open: van zachte roze pastels tot bijna fluorescerende oranjetinten, van subtiele grijsnuances tot intense blauwschakeringen, ... een lichtshow die mij nooit of te nimmer gaat vervelen. Het ruisen van golven, krijsende meeuwen, de zilte geur, het zand tussen mijn tenen, ... die combinatie zorgt telkens weer voor een intense ervaring!

Piekergedachten verdwijnen als sneeuw voor de zon (en met de zon) en op zo'n moment besef ik telkens weer wat voor een bofkont ik ben dat ik getuige mag zijn van dit verrukkelijke schouwspel.

Gisterenavond mocht ik er weer bij zijn, bij dit dagelijkse wondertje. Geniet je nog even mee?

Impressie "Mother Nature doesn't need a filter"











© 2020 Bouncing Kate - Alle rechten zijn voorbehouden.

Reacties

Populaire posts